Mijn favorieten

Taxeren, een vak apart

Taxeren is meer dan alleen waarde bepalen, dat weten onze specialisten als geen ander. Naast woonhuizen, taxeren wij ook bedrijfsmatig onroerend goed zoals winkels, kantoren en bedrijven.

Een taxatierapport kan nodig zijn bij onder andere:
  • Een aan- of verkoopbeslissing van een woning
  • Een financieringsaanvraag van een hypotheek
  • Aangifte van successie bij erfenissen
  • Waardebepaling in verband met echtscheiding
  • Vaststelling WOZ waarde (bezwaar WOZ)
  • Voor het vaststellen van de huurwaarde

In dit soort situaties bent u verplicht om te werken met een onafhankelijke makelaar/taxateur. Ons kantoor voldoet aan alle wettelijk eisen, aangezien onze makelaars/taxateurs zijn gecertificeerd en beëdigd door zowel NVM als het VastgoedCert en ingeschreven bij het NWWI, Taxateursunie, i-Validatie en TaxNu.

Na de waardebepaling van uw huis stellen wij een taxatierapport op. Bij de waardebepaling zijn aspecten als het prijsniveau van vergelijkbare panden in de omgeving, bestemmingsplannen, milieueisen en eventuele toekomstige ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn op uw woonomgeving, erg belangrijk.

Tarieven voor een taxatie zijn afhankelijk van de aard van de werkzaamheden, de waarde van het onroerend goed en de tijdsbesteding. MVS Makelaardij heeft hiervoor een aantrekkelijke tariefstructuur. Onze courtage hangt samen met uw wensen.

Woning van de maand